Derfor strømmer Generasjon Z til LinkedIn «Det kan virke som om flere unge har logget seg på LinkedIn. Hvorfor har plattformen som lenge har vært gamlingenes fristed blitt relevant blant generasjon Z de siste årene? », skriver Maren Nan Myrseth og Henrik Dale, i dette innlegget.
Videosøknaden på LinkedIn førte til drømmejobben: – Det føles surrealistisk Etter å ha slitt med å skille seg ut blant hundrevis av tekstbaserte jobbsøknader, tok Isabella Vold Ludviksen et kreativt grep og la ut en videosøknad på LinkedIn. Det tok bare en uke fra videoen ble publisert til kontrakten var signert.
– Vi er sinnssykt forskjellige, men vi har også en felles visjon et sted En livskrise førte til at Terje André Helgheim måtte ta grep om livet sitt. Nå starter han nytt byrå sammen med Peder Haugfos.
Flere bedrifter omfavner TikTok-trender mens eksperter advarer TikTok-trenden sprer seg raskt – men er det på tide å gi seg mens leken er god?
Mener dagens markedsførere er for dårlige til å nå de unge – De som sitter i maktposisjoner i store merkevarer og fortsetter å jazze på med den top down-strategien sin, de må ta seg en bolle.
Derfor har merkevarer som er flinke til å utnytte savnet stor suksess «Ikke alle forsøk på å bruke nostalgi treffer riktig», skriver Petter Wiencke.
Norske reklametopper hyller Kamala Harris sin valgkamp Presidentkandidaten utnytter et popkulturelt øyeblikk.
Hvordan dealer vi med Homo Impatiens? «Gen Z trenger mer sekundering enn tidligere generasjoner. Det er på tide å snakke om employer boosting», skriver Ingunn Solli.
Verdens største PR-byrå mener Gen Z ikke er så unike som man har trodd Mener Gen Z har mer til felles med boomers enn man har trodd. Det bør markedsførere ta til seg.
– Markedsførere har ikke råd til å overse TikTok De unge entreprenørene har valgt å spesialisere seg i en plattform som mange fortsatt forbinder med dansevideoer.
Forklarer hvordan merkevarer burde kommunisere med Gen Z Deler strategien inn i tre deler: – Det første spørsmålet er å finne ut av hvilket problem man faktisk ønsker å løse.